"Tosi, tosi łapci!"

Zabawa to jeden z najważniejszych elementów życia i rozwoju dziecka. L. Wygotski twierdził, że "zabawa jest nie tylko dominującą formą aktywności, ale w pewnym sensie głównym źródłem rozwoju dzieci do wieku szkolnego". Podpisuję się pod tym bez dwóch zdań! Jeśli ktoś nie wie to wrzucam garść informacji : w okresie poniemowlęcym obserwujemy kilka rodzajów zabaw np.: zabawy manipulacyjne (do tego przyda się grzechotka) , konstrukcyjne (klocki),
symboliczne oraz tematyczne.
Obecnie ulubione zabawy Jagody to naśladowanie dorosłych. Niestety nie zawsze jest to odpowiednie zajęcie dla takiego małego bąbla. Ku mojemu zaskoczeniu dziecko wspaniale radzi już sobie z wkładaniem wtyczki do gniazdka elektrycznego, oczywiście czynność ta poprzedzona jest popisowym "pyk". Jagoda dostając ściereczkę bez zawahania kuca i poleruje parkiet - jakże jestem dumna :)

 Jedziemy samochodem : "Brrrrrummmmm".
 Kiedy ja rozmawiam przez telefon Jagoda bierze swój i rozmawia głośniej, niż ja :)
 Słynne "pyk".
 Skupienie maksimum!
 "Kółko".

Karmimy kotka.




Przesyłamy słodkie buziaki!

Komentarze

Popularne posty