Moje przepisy

Moje gotowanie to jeden z pozytywów Covida. Odważyłam się gotować i żonglować przyprawami. Gdy wrzucę zdjęcie jakiegoś dania, dostaje sporo zapytań o przepis. Zwykle, gdy robię jakieś danie, robię wszystko na tzw. oko. Podobnie jeśli korzystam z przepisów to i tak doprawiam "po swojemu". Proszę, abyście do moich przepisów podeszli podobnie, jako wskazówka, a nie gotowiec :) Wszystkie przepisy nie mają w składzie mięsa, bo u nas w domu się go nie je. Oprócz tego bazują stale na podobnych składnikach.

Bigos 

- 2 cebule 

 - 4 ząbki czosnku 

- passata 

- sól 

- kapusta (główka lub kiszona) 

- 1/4 łyżeczki chili - sos sojowy 

- soczewica z puszki 

- resztki warzyw jakie mam na zbyciu (opcjonalnie) 

- tofu (opcjonalnie) 

Te składniki są orientacyjnie, bo jeśli robimy dla siebie to dodajemy więcej czosnku, chili. Kapustę kroimy i podgotowujemy (podobnie z kiszoną, uprzednio płuczemy). Cebule i wyciśnięty czosnek smażymy. Po odsączeniu kapusty wrzucamy na patelnie z cebulą i czosnkiem. Dodajemy passate, soczewicę i resztę warzyw (opcjonalnie). Dodajemy sól, chili. Dodajemy sos sojowy, ja daję sporo, bo uwielbiam. Dla początkujących polecam dodawać po łyżeczce i kosztować smak. Całość gotujemy na wolnym ogniu, aż wszystko się połączy.

Łosoś ze szpinakiem. To jest jedno z naszych ulubionych dań. 

- cebula 

- 2 ząbki czosnku 

- opakowanie łososia (może być w plastrach) 

- opakowanie szpinaku baby 

- opakowanie sera feta (może być pół) 

- 2 łyżki sosu curry mango (opcjonalnie) 

- makaron penne lub kokardki 

 Podsmażamy cebule i czosnek. Dodajemy łososia , chwile smażymy . Umyty szpinak dodajemy do reszty. Gdy szpinak zmniejszy objętość dodajemy ser feta, ilość sera zależy od gustu może być opakowanie lub pół. Chwilę smażymy wszystko razem. Ja zawsze dodaje kilka ok 2 łyżek sosu curry mango, można go kupić w Biedronce. Ugotowany i odsączony makaron mieszkamy w garnku z sosem.

Kotlety z kalafiora O te kotlety zawsze pytanie mnie najwięcej osób :)

 - kalafior 

- 2 jajka 

- bułka tarta 

- 2 łyżki oleju 

 Całego kalafiora porcjujemy w talary. Następnie te talary gotujemy w osolonej wodzie. Gdy będą al dente odsączamy. Panierujemy tak samo jak kotlety schabowe. Smażymy .

Curry z warzywami i kuskusem perłowym 

- 2 cebule 

- 3 ząbki czosnku 

- mieszanka warzyw (jakie mam w zamrażarce) 

- puszka mleczka kokosowego 

- 2 łyżeczki pasta curry 

- 2 łyżeczki pasta curry mango 

- 1 łyżeczka pasta tahini 

- puszka czerwonej fasoli 

- puszka cieciorki 

- 1 łyżeczkę przyprawa papryka słodka 

- 1 łyżeczkę przyprawa eko bulion (eko gram) 

- 1 łyżeczkę przyprawa kurkuma 

- pół łyżeczki przyprawa cynamon 

- sól - kuskus perłowy 

Najprościej mi napisać wszystko łączymy w woku :) W woku podsmażamy cebule i czosnek. Dodajemy mleczko kokosowe. Następnie warzywa. Dodajemy po kolei pasta curry , curry mango , tahini (można dać mniej lub więcej). Dodajemy fasolę i cieciorkę. Następnie przyprawy ilość wedle upodobania. Gotujemy kuskus. Sos wylewamy na kasze.

Owsianka mojej kuzynki Sylwii. Nigdy nie lubiłam owsianki, aż kiedyś zrobiła ją dla mnie kuzynka. Uwielbiamy :) 

- mleko (krowie lub sojowe) 

- płatki owsiane 

- kaszka manna 

- nasiona chia lub siemie lniane 

- masło orzechowe 

- rodzynki lub żurawina 

- migdały lub inne orzechy 

- banan 

Do mleka dodajemy płatki owsiane, kaszkę i nasiona (na oko, nie wiem ile to może być po 3 łyżki może, a nasion to mała łyżeczka). Całość gotujemy . Konsystencja najlepsza to jak śmietana. Wlewamy do miseczki , Dodajemy łyżkę masła orzechowego, garść rodzynek (jeśli ktoś lubi), migdały (sztuk) i banana. Smacznego :)

Komentarze

Popularne posty