Disney, czyli jakie bajki oglądamy.

to bajki jakie Jagoda ogląda

uwielbiam bajki Disneya
Nasza, właściwie moja kolekcja :)
brakuje nam jeszcze trochę do kompletu
a to - ulubiona Jagody, która nigdy się nie nudzi


Podobno dzieci nie powinny oglądać telewizji. Zgadzam się z tym. Jednak ja rozróżniam oglądanie telewizji, a oglądanie bajek. Podobno dzieci oglądające telewizję mają niższy zasób słów od dzieci nieoglądających. Uważam, że dzieci oglądające bajki (dobre bajki) mają większą wyobraźnie, mają lepszą pamięć i większy zasób słów. Razem z siostrami w dzieciństwie oglądałyśmy mnóstwo bajek Disneya, codziennie kilka, albo tą samą kilka razy. Do tej pory pamiętam całe teksty piosenek i dialogi z tych bajek.
Według mnie bajki oglądamy razem z dzieckiem, bo to ma być czas spędzany wspólnie, a nie tv to zamiennik mamy.Wtedy włączanie tv mija się z celem. Oczywiście zdarza mi się włączyć bajkę, bo muszę zrobić coś w domu i potrzebuję utrzymać Jagodę w jednym miejscu na dłuższą chwilę, według mnie to zrozumiałe. Wkurzam się, gdy słyszę : nie wolno włączać dzieciom bajek i nie wolno robić tego i tamtego. Jagoda ogląda bajkę rano i wieczorem. Ludziska ! Opanujcie się ! Opieka nad dzieckiem to nie trauma i podążanie za psychologiczno- pedagogicznymi wskazówkami !
Są "bajki", których według mnie dzieci oglądać nie powinny np:. Spongebob - no  błagam ! Cały kanał Cartoon Network - nawet ja jestem przerażona co tam leci. Są też inne bajki oprócz Disneya, które są wartościowe (według mojej opinii) np:. "Myszka w paski" o zasadach bezpieczeństwa (Mini mini +), "Opowieści kota Śpiocha" stare Baśnie (Mini mini +) wiele bajek na kanale "Mini mini +" i "Tvp Abc" są godne polecenia.
Teraz spadnie na mnie lawina złych spojrzeń :) Pamiętacie "Pszczółkę Maje" z dzieciństwa ? Każdy pamięta! Nie wiem, czy orientujcie się w temacie, ale teraz jest wersja komputerowa. Według mnie o wiele ładniejsza, niż ta stara ... dostanę w łeb ? :) Oglądając starą wersję mam migrenę - tam ciągle wrzeszczy ta Maja i ciągle ktoś ja goni, ktoś chce ją zjeść, wrzeszczy na tego Gucia i  Filipa, aż łeb pęka ! I ta grafika - masakra :P
Podsumowując: jestem strasznie złą mamą - pozwalam dziecku oglądać bajki !!!

"stara" Maja
"nowa" Maja
Nawet te buźki tych robaczków są brzydsze
a te takie ładne, uśmiechnięte - trochę takie "disneyowskie"



Komentarze

Popularne posty