Kolejny post o macierzyństwie





Po moich ostatnich stories i różnych udostępnieniach dostałam od Was kilka prywatnych wiadomości. Czyli jest potrzeba wyciągnięcia Was z pewnych stereotypów 😛
Moje Kochane, Wspaniałe Mamy ! Wy serio nie musicie oddać się komuś w 100%, w związku z tym że jesteśmy mamami, czy żonami ! Czy Wy tatusiowie podobnie !
To, że macie dzieci i inne role w życiu jest wspaniale i warto się z tego cieszyć. Ale pamiętajcie, że dalej jesteście wolnymi ludźmi .
Ja rozumiem, że kobiety mają poczucie obowiązku wywiązywania się ze swojej roli w 100%. To bardzo heroiczne, ale i niebezpieczne . Dlaczego ?
Bo zapominamy o sobie , o mężu, o własnych potrzebach , o przyjemnościach, o pasjach , o zjedzeniu śniadania, o kupieniu dla siebie kurtki na zimę, o przyjaźniach , o śnie , o tym kim byłyśmy i jesteśmy.
Każdy z nas , czy tego chcecie , czy nie jest z natury egoistą. Tacy się rodzimy, jest to coś co ma nas chronić przed zagrożeniem, a nawet śmiercią. Egoizm jest ok, jeśli jest na zdrowym poziomie. Gdy pamiętamy o sobie, że my także musimy zjeść ciepłe śniadanie, umyć się, wypić kawę, wyjść z domu chociażby na spacer, że mamy męża/chłopaka i chcemy z nim się przytulać/ całować/ kochać się, że mamy prawo wyjść do fryzjera, że mamy prawo do spotkania z koleżanka.
Rodzi nam się dziecko i zaczyna się...
W poradniku było tak
Rodzice radzą tak
Teściowie nakazują tak
Rodzeństwo ma jeszcze inna wizję
Koleżanki doradzają inaczej
A stereotypy wyniesione z domu coś innego
Dochodzi Twoje poczucie, że jesteś niewystarczająca...
🙈🙈🙈
Kobieto ! Ogarnij się! Serio nie daj się, nie pozwalaj na przekraczanie tej granicy ! Jesteś wspaniałą mamą , taką jaką jesteś! Nie potrzebujesz tych rad, tych pieprzonych "złotych rad" !
Słuchając tego wszystkiego giniesz, gubisz siebie . Robiąc to wszystko czego oczekują od Ciebie inny, nie robisz tego co sama byś chciała. Jesteś wolnym człowiekiem ! Pamiętaj o tym. Oczywiście jesteś mamą , żoną i to jest cudowna rola ! Pielęgnuj to, ale pamiętaj też, że Ty jesteś ważna! Dbając o siebie , jesteś szczęśliwa, a szczęśliwa matka i żona to szczęśliwa rodzina. Dlaczego? Bo dzielisz się tym szczęściem, robisz wiele dla Nich , bo chcesz, bo masz prawo, nie przymus .
Czasami dostaje pytania , jak Ty potrafisz tak zostawić dzieci i pojechać z mężem sam na sam do Mediolanu ? Kiedy masz czas na tego fryzjera raz w miesiącu? Ale jak to leżysz na macie i dzieci mają nie wchodzić? Jak to dzieci idą spać o 20? Kiedy Ty masz czas na prowadzenie firmy, meble, doniczki , kolacje ze znajomymi, gotowanie, pieczenie itd ?
Mam ! Bo mogę , bo jestem wolnym człowiekiem. Nie jestem "matką-polką ", nigdy nie byłam i nigdy nie będę. Jestem mamą , ale kobietą , żoną, wolną osobą .
Tego samego uczę swoje dzieci, że mama jest wolna ! Mama ma także chęć wypić kawę w spokoju , wyjść i zadbać o siebie , ma pasje i męża, z którym spędza czas po 20. Uczę ich tego, żeby Oni gdy będą rodzicami, nie mieli wyrzutów sumienia. Nie słuchali "złotych rad" , tylko aby pamiętali, że mają prawo zadbać o siebie . Gdy kiedyś będą chcieli wyjechać ze swoją żoną lub mężem/dziewczyną , chłopakiem, to mają prawo 🙂
Nie chce, aby Nasze dzieci zakładając rodzinę zapomnieli o sobie .
Kiedyś usłyszałam, że jestem "zła matką" , także biorę to na klatę, nie przejmuje się tym. Owszem wkurzyłam się, bo nikt nie ma prawa mnie oceniać. Jednak ja wiem, że jestem dobrą mamą i żoną . Nikt nie wmówi mi, że jest inaczej 🙂
Nie słuchajcie "złotych rad", o które nie prosicie. Uwierz mi, że każdy ma inny plan na to jaką powinnaś być mamą , żoną. Wiele osób obgaduje Cię, ocenia i ma ból dupy o to co robisz . Taka jest prawda. A Ty rób swoje , bądź sobą, wyznaczaj granice . To Wy jako rodzina decydujecie jacy chcecie być i jak macie żyć.
Jesteś wystarczająca ❤
 
Edit: Tu pisałam o macierzyństwie, ale wolność jest ważna w każdej sferze. Tego jak i z kim żyjecie, gdzie żyjecie. Jak urządzić chrzciny, komunie dziecku, czy własny ślub/ wesele. Tego co lubicie słuchać, oglądać. Czy chcecie jeść mięso, czy nie . Wolność tego jak lubicie mieć w domu. Macie prawo do własnego zdania, przestrzeni i stawiania granic. Pomimo tego, że wiele osób nie będzie tym zachwycona 😛 Oj wiele, wiele 🤪

 

Komentarze

Popularne posty